השגריר האוקראיני ביקר את פליטות המלחמה

אליהו גרין No Comments on השגריר האוקראיני ביקר את פליטות המלחמה

שגריר אוקראינה בישראל מר יבגן קורניצ'וק ביקר את הפליטות האוקראיניות שהשתלבו במוסד החינוכי של חב"ד בירושלים 'אור חיה' – המרכז לאישה היהודיה לנשים ובנות

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם פרוץ המלחמה קלטה המחלקה לדוברות רוסית ב'אור חיה' בשיתוף עם כולל חב"ד בראשות הרה"ח שלום דוכמן והמנהל בארץ הקדש הרה"ח מנדי בלוי, באופן מזורז 60 פליטות מאוקראינה בגילאי 18-30 שנאלצו להימלט ממנה וחיפשו מקום לימודים הולם, מכיל וכזה שייתן להן מענה מלא. חלקן בנות לרבנים בקהילות גדולות באוקראינה ואחרות למדו במוסדות החינוך של חב"ד במדינה.

בשנת הלימודים הנוכחית מספרן קטן כאשר חלקן חזרו למשפחותיהן באוקראינה כדי לעזור לקהילה היהודית, וחלק אחר משלב לימודים עם עבודה. כיום לומדות במוסד 30 בנות במסגרת מלאה.

השגריר קורניצ'וק התקבל על ידי יו"ר 'אור חיה' גב' דניאלה גולן, המנכ"ל יהודה גולן ומנהלת המחלקה לדוברות רוסית חיה רוזנשיין.
הוא נפגש עם הבנות באחד מחדרי ההרצאות והתעניין בקליטתן. הוא שמח לשמוע כי הן זוכות לקבל אש"ל מלא, יחס חם ותומך, ליווי פסיכולוגי בעת הצורך, לימודי אולפן וליווי בלימודי מקצוע. הן גם סיפרו על הגעגועים שלהן לאוקראינה ועל כך שהן מתפללות לשלום המדינה ולחזרת השקט על כנו.
השגריר הציע עזרה קונסולרית ואף נתן להן את כרטיס הביקור שלו לכל עזרה שיצטרכו. השגריר הביע את תודתו לנציגי "אור חיה" והדגיש, כי כל חיים שניצלים מהמלחמה נגד אוקראינה הם יקרים מפז והוא מעריך מאוד יחס חם ומסביר פנים לפליטים אוקראינים במרכז זה.

לדברי דניאלה גולן, יו"ר ומייסדת המקום: "הבנות התרגשו מאוד מהמחווה המיוחדת של השגריר להגיע עד אליהן ולראות את תנאי מחייתן ומקום לימודיהן. הן הודו על כך נרגשות, והיה נראה כי ההתעניינות הזו מעניקה להן גב ועוזרת להן לעבור את התקופה הלא קלה שהן חוות בצורה טובה יותר. אנו מודים לשגריר שטרח להגיע לכאן ונשמח להיעזר בו לטובת הבנות ככל שנצטרך".



0 תגובות